Een dag uit het leven van…

Hij was er ook bij, hij wel

Meestal vat ik in deze stukjes de gebeurtenissen of bijzonderheden van één hele of zelfs meerdere weken samen, maar misschien voor jullie ook weleens leuk om slechts 1 etmaal te beschrijven. Aangezien de autoverkoop niet doorging omdat  het me toch te veel op een ripdeal leek heb ik besloten verder naar het noorden te reizen om de auto vanaf Los Angeles te kunnen laten verschepen naar Azië. Daardoor kwam ik afgelopen dinsdag eind van de dag aan in Loreto. Bij het inchecken in mijn hotel leerde ik twee Amerikanen kennen die daar waren voor de Baja1000 rally. Toffe gasten waarmee ik die avond gezellig ben doorgezakt. ’s Ochtends uiteraard lekker uitslapen, en na een lekker ontbijtje in een restaurant met zeezicht huurde ik in de haven een schipper met zijn bootje in voor een uitstapje naar het eiland Coronados voor de kust. Onderweg werden we geëscorteerd door tientallen dolfijnen die links en rechts van ons uit het water sprongen. Eenmaal aangekomen op het eiland had ik een hagelwit strandje met crimineel helder water tot mijn beschikking waar ik lekker kon luieren, snorkelen en een boekie lezen onder het genot van een ijskoud biertje. Toen ik daar weer genoeg van had voeren we weer verder rond het eiland om de zeeleeuwen te bekijken en onderwijl gooiden we nog een hengeltje uit (je bent er toch). De prachtige vis die dat opleverde liet ik vervolgens bij terugkomst in Loreto door deze chef voor me klaarmaken. En zo was er weer een dag kapot. Ahhh, wel een beetje gemeen misschien om nou net zo’n dag eruit te pikken. De dag erna bijv. was al niet meer zo leuk, toen ging ik ’s middags duiken en later met die 2 amerikanen lasagne eten en ’s avonds mee naar hun pitbox van de Baja 1000 om dat langstrekkende circus te bekijken. Helaas bleek, toen ik ’s avonds laat weer terug in mijn hotel was, dat die lasagna niet helemaal goed was geweest. Hopelijk had die ene Amerikaan van het stel, die de laatste etappe van 6 uur op de motor moest rijden, er niet zoveel last van als ik.